Tigre och deltat med brorsan

Jag (Albertina) har fått besök av bror min hör i BA där han var på genomresa
på väg till äventyr i de sydligare breddgraderna (John, om du läser det här så
 kan du väl maila ibland och berätta!).

Efter några dagar i BA tyckte vi att det var dags att lämna stan iallafall för en dag. Så vi
tog tåget till ett av BAs största "lämna stan för helgen" ställen.

Det var den lilla staden Tigre som ligger vad en flod med ett väldigt stort
deltaområde. Där kan man roa sig med en stor marknad (förstås!) gå och kolla
på roddklubbarna längs kanalen och ta båten ut till valfri ö  i deltat.



Vi tog tåget "tren de la costa" dit. Det gick med längs Rio del Plata
dit så vi fick mycket flodutsikt på vägen.



Vi åt lunch under ett stort träd vid en liten flod. Där var fullt med
turister från världens alla håll och kanter.



Grönt var det. Som en egen liten djungel bara en timme bort från BA.
Det finns inga bilvägar ut i deltat så det är båt som gäller för att ta sig fram

John spanar vid floden inne i Tigre innan det var dags att åka hem.

                                                                     /Albertina



Kommentarer
Postat av: John

Klart jag laser bloggen! Bra har i Puerto Madryn. Varit pa valspaning a sett massa valar! Idag lyxade jag till det och snorklade med sjolejonen los lobos. Jatteballt!



Skall fara pa pingvinspaning imorgon, a sen ta kvallsbussen sodertut. Nasta stopp blir El Calafate, eller kanske Rio Gallgos ifall jag trottnar pa bussar.. Verkar svart att hitta det optimala boendet. Men det lar fixa sig!

2009-11-10 @ 21:21:10
Postat av: Julia

Saknar er litegrann, det verkar så spännande allt ni gör. Men imorgon ska jag lämna en bok på bibblan, som är försenad, de ni... Så lite spänning finns här också, och vi har faktiskt fått lite snö!

2009-11-10 @ 21:39:40
Postat av: b2

Ser ut som en trevlig utflykt! Bilden från deltat med bryggorna får ju en att vilja flytta..... Fast träsk i Argentina kanske är lika tråkiga som träsk i Sverige?



Hoppas livet är bra i såväl BA (och plugget) som nere i Patagonien!

2009-11-11 @ 14:13:46
URL: http://www.prreklam.com/slutet/
Postat av: laila

hej albertina!

sjukt informativ och målande blogg!

det ser ut som att allt är bra, jag saknar dock dig i verum på fredagarna.

kram laila

2009-11-13 @ 17:34:22
Postat av: bertimor

Hej! Flickor vad gör ni? saknar rapporter om ert spånnande liv.

2009-11-15 @ 08:30:59
Postat av: Mamma Majjssann

Jag håller med ovanstående - nu är ni ju för tråkiga - SKA VI INTE FÅ VETA NÅGOT!?

2009-11-16 @ 21:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0