bildregn fyra.

ett nytt bildregn åt folket (läs mammorna). först lite bilder från mendoza som jag vill dela me mej av.


häng i hängmattor.


kaktus.


vi filurade på vilka som klassifierade in sej på den här bussen.

två bilder till far å bror: varsego. det va tyvärr ingen närvarande på banan så att jag kunde knyta kontakter.




bilder från vårat hus på pichincha har efterfrågats så i lördagsmorse gick jag lös me kameran. flickorna va inte så pigga på å vara delaktiga..

vårat rum.


ett av våra gemensamma rum, det utlovade soffan dök aldrig upp. men det gjorde sackosäckarna.


vid trappuppgången..


vårat kök.


vårat kök. me en frukostgörande berti å en diskande lisa.


våran matlåda som vi delar me den fjärde människan i vårat rum. vi tre lyckas alltid ha mindre tillsammans än va hon har, jag förstår inte.


min å lisas mjukost, man kan tro att det e nån slags hamburgedressing. men icke. dock e den nog ungefär lika nyttig.


mer kök. kylar.


terassen me en frukostberti.


terass.


utsikt från terass.


pyjamasklädd fotograf.


trappan till toaletten. om man vaknar mitt i natten å behöver kissa (om man har liten blåsa) å det regnar ute så får man välja vilket sätt man vill bli blöt på. ligg kvar i sängen.. eller gå ner för trappan som onekligen ligger utomhus.


husguden bruno känner sej hyfsat nöjd me å ha flyttat från risåsgatan 4 till pichincha 1035.

det går så långsamt me bilduppladdandet så jag återkommer me mer bilder inom kort. så att ni ska få se hur fin staden e nu när det e grönt överallt!

en datorväska alltså, tack mor! å tyvärr mamma majjssan, det bidde ingen klänningsbild idag. varken me eller utan din dotter, men nästa gång kanske!


Kommentarer
Postat av: Lars

Hej Syrran! Ni ser ut att ha det härligt. Fortsätt med det. Jag läste i vintras ett resereportage från Las Lenas, som verkar vara ett grymt ställe. Där finns en väldigt gammal lift som bara är öppen väldigt sällan och som tar en till maffig offpist. Kan ni fota den?

2009-10-20 @ 19:28:40
Postat av: lisa

åh, jag tycker att buenos aires ser ut som jag minns det! påminner inte ert boende lite om hur det såg ut på via via? ser enormt härligt ut! undra vilken sorts blöt som är att föredra när det gäller toabesök på natten ;)

2009-10-20 @ 22:52:37
Postat av: El Seriöse

Väldigt roligt att få se lite hur ni har det till vardags. Det ser onekligen tjusigt ut där nere i Argentina. Hoppas att ni inte får stora chocken när ni kommer tillbaka till den svenska ruskvintern. Om ni nu väljer att komma tillbaka alls...



Bloggen är jättebra. Ni är verkligen fina fotografer.

2009-10-20 @ 23:08:42
Postat av: bertimor

Nu kan vi inte klaga på ett tag, ni har varit duktiga flickor, hoppas ni är lika flitiga i skolan.

Höstrusket har hemma får oss att längta bort till sol och grönska, ha det bra flickor!

2009-10-21 @ 08:05:28
Postat av: Mamma-Fraz

Den toa trappan var inte och leka med,och jag som är höjdrädd,och när man går på toa på natten är man ju inte riktigt vaken ,så en potta är en billig livförsäkring.......Jättekul att få se där ni bor,Ni är GRYMMA! Kram på er!

2009-10-21 @ 15:10:35
Postat av: Sara

Det var fina bilder och ni verkar bo hyggligt! Men matlådan... den var ju ynklig, äter ni inget? Fler besök i den där frutterian säger jag!

2009-10-22 @ 00:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0