tjugotredje oktober

Eftersom jag är en lat-Lisa idag och är hemma och vilar mig, medan dom duktiga chicasarna är på föreläsning (även om jag gissar att dom har smitit iväg till Starbucks), passar jag på att lägga upp lite bilder från de senaste dagarna.

På Starbucks kan man passa på att testa nya namn, den här gången ville Evelyn heta Månstråle, det funkade sådär.

Vi har utforskat stadsdelen Belgrano, där finns affärer...

...och en rund kyrka...

...självklart en marknad...

...höga hus...

...och ett litet Chinatown.
Belgrano fick väl godkänt av oss, nästa gång vi ska shoppa åker vi nog tillbaks. Eller när vi blir sugna på kinamat.

Vi har sett mycket fint här i Buenos Aires, men det finaste av allt är nog ändå Berti-affären.

Kommentarer
Postat av: bertimor

Tack! En fråga från närsynt mor, vad säljer Bertie affären?

2009-10-24 @ 08:11:33
Postat av: El Besserwisser

APROPÅ BELGRANO (där ni var)



General Belgrano var namnet den argentinska kryssare (deras enda större marinfartyg) som sänktes av en brittisk atomubåt i början av falklandskriget. Efter det vågade sig inte argentinska flottan ut på böljan blå något mer.



Jag har alltid undrat vad den "riktige" general Belgrano var en gubbe. Ta reda på det åt mig är ni snälla. Belöningen blir en kaka vit choklad som ligger i vårt köksskåp.

2009-10-24 @ 20:45:19
Postat av: Carbon Carl

Tja,



Måste bara reda ut en grej. Har ni varit på nattklubben som ser ut som operahuset i sidney, som ligger vid hamnen?



Enligt illasinnade rykten ska det vara BAs största nattklubb men seg som jag var hittade jag det först sista dagen. Är det bra?



So long...

2009-10-25 @ 14:34:58
Postat av: El Undrando

Hej dottern,



går du inåt med tårna pga för mycket tangodansande? Eller det kanske är så argentinarna går? Kineserna lär ju gå baklänges (fick jag i alla fall lära mig när jag var barn). Dessutom lär de gå upp-och-nerpå.

2009-10-25 @ 17:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0