El Superclásico

Igår var det dags för en av argentinas (och världens har vi fått höra) största idrottshändelser, nämligen derbyt mellan de två stora fotbollslagen i Buenos Aires - Boca Juniors och River Plate. Genom våra kontakter med "the Godfather" lyckades vi få biljetter till matchen och tillsammans med runt 66 000 andra följde vi händelserna på plats på River Plate-stadion. Det var riktigt häftigt att vara mitt bland allt hurrande, konfetti, rök och glada fans. Egentligen är vi nog lite Boca-fans, men eftersom vi befann oss på en River-läktare fick vi hålla tyst om det... Matchen slutade 1-1, och lite tråkigt tyckte vi nog att det var att ingen vann, men vi hade i alla fall en sjukt rolig dag!

På plats på läktaren! Erik lyckades pricka in Superclásico-helgen att hälsa på och fick också en biljett av the Godfather.

Mycket River-färgad rök sprutades ut när lagen kom in.

Pepp!

Mycket konfetti och mycket folk.

Sen var det bara att följa folkmassan hem.

Senare på kvällen gjorde vi en mycket intressant iakttagelse - en tjej med tre par jeans!


Kommentarer
Postat av: lisa

va härligt det ser ut!

2009-10-26 @ 15:24:19
Postat av: Mamma-Fraz

ÅH!vad kul och härligt det ser ut .....och vi har bara regn hos oss.Massor av kramar ....

2009-10-26 @ 17:20:49
Postat av: mamma-olle

är nog mest avundsjuk på de chica solskärmarna

2009-10-26 @ 20:23:30
Postat av: Mamma Majjssann

För att inte se alltför ämlig ut så har jag ofta tre par jeans på mig! Visst Lisa!?

Fy sjutton vad mycket kul ni gör. Och det skulle inte förvåna mig om ni just nu sitter o planerar en långresa också! Var rädda om er o ha kul. Här hemma är nu vintertid o mörkt när man går från jobbet kl 17.30. Kram o tack för er fina blogg o många bra foton.

2009-10-26 @ 23:56:57
Postat av: Sara

Är det möjligen bara tre linningar på ett par jeans? Ser hur som helst för roligt och inte alls bekvämt ut!

2009-10-27 @ 14:05:06
Postat av: El Superclásico

El Superclásico, det heter ju jag! Det är inte första april ännu, hörni.

2009-10-27 @ 22:52:29
Postat av: Lotta

Och tänk att jag och Elin var på fotbollsmatch samtidigt...fast eran ser då ut att var väldans mycket mer fest och ståhej =)

2009-10-28 @ 21:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0